Mamaia are nevoie de acest FESTIVAL!
Care nu e al borșului, al țuicii, al scoicilor, al sarailiilor etc. E național și e de cultură, de muzică ușoară românească. Și, culmea, anul acesta parcă a fost ceva mai bunicel. Să fim optimiști.
Ce a fost frumos a văzut toată lumea.
Mi-a plăcut orchestra, mi-a plăcut dirijorul, mi-au plăcut orchestrațiile, mi-au plăcut recitalurile, luminile, sunetul etc.
Acest Festival a intrat de mult în inima românilor. E greu să-l strici, să-l scoți de acolo. Poți să-l faci din ce în ce mai bun.
Dacă vrei să vezi ce nu e bun, să-l faci tot mai frumos și dacă mai interesează pe cineva, citește mai jos.
Uniunea compozitorilor s-a dat la o parte, acum Televiziunea Română s-a dat la o parte. Multă vreme nici autoritățile locale nu mai păreau interesate. Acest Festival trăiește chiar dacă unii vor să îl omoare iar altora le stă în gât.
“Festivalul Național Mamaia este organizat de Consiliul Județean Constanța și Centrul Cultural „Teodor T. Burada” Constanța și este produs de Media Group Services International prin divizia de evenimente Kimaro Entertainment.”
Aici sunt vreo trei minciuni dar se pare că nu se supără nimeni. Mereu acest Festival a fost o jucărie a bucureștenilor pe banii constănțenilor. Și tot nu se supără nimeni.
Cum adică Festivalul a fost produs de Media Group Services International, prin divizia de evenimente Kimaro Entertainment, din moment ce banii au fost de la autoritățile locale? Aici ceva nu e în regulă rău de tot.
Scena arăta permanent ca o schelă muncitorească. Degeaba ne uităm cu jind la Sanremo. E drept că acolo nu este organizator Teodor Burada! Un fel de școală populară de artă.
De obicei Televiziunea Română era unul dintre organizatori. Acum pe unde a fost și de ce? Pe cine deranjează Televiziunea Română care încă este plină de mari specialiști în industria spectacolelor de mare anvergură?
De data asta grafica de la TV a fost urâtă, modestă, școlărească, făcută în grabă și parcă intenționat cu răutate. Se vede că nimeni nu a plătit pentru așa ceva.
Logoul și semnul acela sunt făcute de mine la ediția 30 în anul 2000. Îl folosesc toți ca și cum nu e nevoie să zică măcar mulțumesc.
Cine e a fost directorul Festivalului, cine a coordonat întreaga activitate? Cine a fost în comitetul de organizare, cine lua deciziile?
Au avut regizor pentru ce se întâmpla pe scenă?
Prea veneau prezentatorii în mijlocul scenei ca să spună nimic și prea se vedea vânzoleala tehnică din spatele lor. Un regizor priceput găsea mii de soluții pentru ceva mai elegant.
Membrii juriului erau îmbrăcați alandala de parcă veneau de la piață sau de la plajă.
Remarcabilă ținuta lui Andrei Tudor care a știut să-și respecte postura. Bravo lui!
De ce TVR2 și nu TVR1?
Și de ce s-a anunțat așa târziu, de ce nu s-a făcut reclamă? Nu știa lumea cât costă biletele și de unde se cumpără. Când totul e susținut cu ban public, adică nemuncit de nimeni, interesele se schimbă după cum bate vântul.
Melodiile de la secțiunea creație nu au fost susținute de orchestră.
Cântau concurenții ca la Karaoke. În astfel de momente te gândești că trebuie să fie cineva la conducerea Festivalului și care să nu-i lase pe unii să-și facă de cap doar pentru că așa vor ei.
Diplomele au fost niște amărâte de foi de hârtie iar pentru marele premiu nu au avut nici măcar așa ceva, au refăcut-o pe cea pentru premiul 1. Mare rușine!
Eu, ca director de Festival, în anul 2000, am dat ca mare premiu o mașină! Era pentru prima dată. Au luat-o cei de la Trei Sud-Est.
Dacă marele premiu a fost câștigat la secțiunea creație nu înseamnă că a câștigat compozitorul Cristian Faur?
De ce apare Machado ca și cum a fost la interpretare? Tare ciudate lucruri se mai petrec pe acolo! E ca și cum premiul 1 la creație l-a obținut Iordăchioaie, nu Gavrilă.
Iată cum scrie undeva în presă:
“Cântecul „O mie de dorinţe”, interpretat de tenorul brazilian Sandro Machado, i-a adus compozitorului Cristian Faur marele Trofeu al Festivalului Mamaia 2024. Numele lui Sandro vă sună cunoscut de la „Vocea României” – sezonul trecut!”
Chestia cu tenorul brazilian e cam exagerată. Tânărul e contabil în Timișoara.
La începutul anului au fost anunțate recitaluri care între timp au dispărut: Andra, Delia, Mirabela Dauer, Angela Similea, Smiley, Carla`s Dream, Ileana Șipoteanu, Irina Rimes, Ștefan Bănică, Marcel Pavel, Monica Anghel, Mihai Trăistariu, Adrian Daminescu, Stela Enache, Gabriel Dorobanțu, Cătălin Crișan, Luminița Anghel, Nico, Ovidiu Komornic, Elena Cârstea, Vunk etc.
Mă opresc pentru a nu deveni prea răutăcios. Să sperăm că va fi mai bine.
România are un mare potențial artistic chiar și la Muzica Ușoară.
Mai multe detalii despre evenimente sunt disponibile pe site-ul www.centruljeanconstantin.ro.
articole similare aici
mai multe despre Consiliul Județean Constanța aici
si https://www.facebook.com/CentrulCulturalJudeteanConstantaTeodorTBurada